daveyennickinmexico.reismee.nl

Los Rapidos, dag 7 (woensdag)

Dag 7 lieve mensen. De eerste week van drie zit er alweer op na vandaag. We zijn nog in Bacalar en schuiven wederom aan voor het ontbijt. Lekker bakje fruit en een omeletje om de dag goed te beginnen.

Na het ontbijt springen we in onze zwempakkies en gooien we onze snorkelsets in de tas en geven we gas richting Los Rapidos. Los Rapidos is een etablissement dat is gevestigd langs het deel van de laguna dat zich vlakbij de oorsprong bevindt. Doordat de oorsprong wat hoger is gelegen ontstaat er in dit nauwe deel van de laguna een flinke stroming. Vandaar de naam Los Rapidos, je kunt lekker vaart maken wanneer jij je laat meevoeren door de stroming van noord naar zuid. Los van de stroming (en net zoals in het meer bij Bacalar) zijn hier door miljoenen jaren ophoping van voornamelijk kalk die wordt vastgehouden door cyanobacteriën, stromatolieten ontstaan. Ook bij Las Rapidos is daarom weer een prachtig natuurspektakel ontstaan. Het heldere zoete water, de stromatolieten en de mangrovebebossing maken het een prachtig geheel. Heel bijzonder om met je snorkel op doorheen te kabbelen. We blijven op een stil plekje aan het einde van de stroming even zitten om er in alle rust van te genieten.

De buikjes beginnen weer wat te knorren en om 15 uur staat Benfica-Ajax op het programma. We zitten lekker te relaxen aan het zwembad, Ajax en Drew Pritchard te kijken. Ajax verschaft zich een mooie uitgangspositie voor de return en Drew Pritchard heeft weer wat kekke antiekjes op de kop getikt.

We hebben vanavond eigenlijk zin in Mexicaans én Italiaans. Dus we gaan naar een restaurant waar zowel nachos met guacemole als pizza op de kaart staan, mega aanradertje wel. Paar cocktails erbij en daarmee komt ook deze dag weer ten einde. Morgen weer een reisdagje voor de boeg. We zijn er nog niet helemaal uit of het Merida of Vallodolid wordt. Zorgen voor morgen.

Oogjes dicht en snaveltjes toe, leuk dat jullie ons volgen!

Christel

Klinkt goed...;-)